Muster eines britischen Geschäftsbriefes

(Beispiele für Teile eines geschäftlichen Briefes in britischem Englisch)

Wie könnte ein britischer Geschäftsbrief zum Beispiel aussehen?

Briefkopf Steel Industries Ltd.
34 Worlington Street, London ST 7UR
Tel.no.: +44 (0)837 200 70 30, Fax no.: +44 (0)837 200 70 40, E-mail: [email protected]
Bezugszeichen JH/pt
Datum 22 December 2015
Zustellungsvermerk Registered mail
Anschrift Wink & Wolly Inc.
Mr Steven Barker
7566 Mountain Ave., Suite 423
San Jose, CA 95446
USA
Anrede Dear Mr Barker
Betreff Your enquiry of 30 November 2015
Brieftext Thank you very much for showing your trust in our company. It will probably take a few days until our specialists have prepared the necessary data. Furthermore, we still need to know more details about the equipment you require.

Additionally, we would like to ask you to fill in the form which you will find enclosed. Please return it to us by fax. As soon as this information is available, we will send you our quotation.

We look forward to hearing from you soon.
Grußformel Yours sincerely
Firma Steel Industries Ltd.
Unterschrift Unterschrift Beispiel britischer Geschäftsbrief
gedruckter Name Sally Jameson
Position Sales Manager
Anlage Enc Form
Verteiler Cc Mr Robert McGillan

Weitere passende Themen zum »britischen Geschäftsbrief«

Folgende Seiten passen zum Thema »britischer Geschäftsbrief (British business letter)« und könnten daher auch hilfreich sein: